Біз адамға қарағанда нені көреміз? Әркім өз қалауын көреді. Жеке қалаулар, талғамдар, көңіл-күй, сондай-ақ қалыптасқан стереотиптер кіреді. Әйелге қарасақ… Міне, біз кандаймыз деген сұрақ туындайды? Ер адам әйелге өз талғамынан қарайды, әйел өзінің қалауына қатысты қарайды. Тіпті бұл көрініс әр түрлі болуы мүмкін. Күйеуі немесе әкесі, ұлы, немересі, немесе жай ғана досы, құрбысы, қызы, немесе жай ғана бөтен, бейтаныс адам – оны әртүрлі тұрғыдан көреді, бірақ бәрібір: «Әйел әдемі» деген тұжырымға келеді.
Жаратылыс заңдылығында әйел сұлулық пен нәзіктіктің үлгісі болып саналады. Ғасырлар бойы әйел туралы өлеңдер жазылып, музыка арналған. «Я помню чудное мгновенье, передо мной явилась ты…», — деді Пушкин өзінің өлеңдерінде, «… как божество, как вдохновенье, как гений чистой красоты…», — деп жалғастырды Глинка. Бірақ, әйел тек сұлулық қана емес, ол күш-жігер. Жауынгерлерді соғыс майданында құтқарған мейірбике, дұшпандарды жеңген ежелгі амазонка, егін алқабында арқа жазбай еңбек еткен шаруа әйел немесе жай қарапайым кейіпкер, ол өзінің рухының күшімен, әдеттегі еңбегімен, үміт сыйлап, азғындаудан құтқарып, жарыққа бағыттайды.
Әйелде пішін сұлулығы, дыбыс, сөз сұлулығы, ой, сезім және қарым-қатынас сұлулығы әртүрлі. Әйелдің сұлулық пен нәзіктіктілігін айнытпай суреттеу арқылы жеткізетін суретшілер емес пе. Әсіресе, 8 наурыз Халықаралық әйелдер күні қарсаңында Абай облысы, Семей қаласындағы Невзоровтар отбасы атындағы облыстық бейнелеу өнері музейінде ашылған «Сұлулық пен күш-жігер» көрмесінде. Кескіндеме, графика, мүсін – көрмеде ұсынылған барлық осы өнер түрлерінің туындылары әйелдің әлемін ашады, оның жан-жақты табиғатын көрсетеді.
Суретшілер әртүрлі. Бұл біздің отандастарымыз да, бір кездері біртұтас кеңістікті құрған басқа елдердің шеберлері де. Олар әртүрлі кезеңді қамтып тұр. Т. Шишмарёва, Г. Головкин, М. Пауцкий, О. Жникруп – көрермендер шығармашылығымен таныса алатын көркем шығармалар авторларының кейбір есімдері ғана. Дәлірек айтқанда, тек шығармашылықпен ғана емес, әйелдер әлемін қалай көретіндігімен де. Міне, ол жылы және жайлы, Т. Шишмареваның суреттеріндегі күн сәулесі түсіп тұрған верандада, ал Г.А. Головкиннің «Алғашқы көктем» туындысында ол сүйіспеншілікке толы және ғажайып. Бұл үлкен ана жүрегінің кең әлемі.
Картинадан картинаға ауысып, витриналардың жанынан өтіп бара жатып, көрермендер ауыл еңбеккері мен қалалық қыз, әдемі Кармен және қамқор анамен кездесіп, суретшінің верандасына көз тастап, онымен жылы күн сәулелеріне қуанады. Әр жұмыста олар суретшінің байқаған табиғи сұлулығын немесе терең рухани күшін ажырата алады.