Ю. В. Невзоровтың біздің музейге сыйлаған кейбір жұмыстарында сырт жағында қызықты жапсырмалар бар екені көбімізге мәлім емес.
Ол сурет пен жазулардан тұратын композиция орналасқан тікбұрышты көлденең созылған пішімді білдіреді. Бұл жапсырма Ю. В. Невзоровтың жинағыш белгісі болып табылады. Ол Ленинградтық суретші-график В. А. Меньшиковпен коллекционер үшін литография техникасында жасалынған.
Жинақтаушы, кітап белгілері экслибристер коллекционерлер, библиофилдер мен ғалымдар үшін өте жиі орындалатын. Бұл белгілер кітап немесе картина иесін куәландырады және қызмет түрін, кәсіптің немесе иесінің жеке басының тән ерекшеліктерін көрсетеді.
Ю. В. Невзоровтың жинаушы белгісінің жоғарғы бөлігінде біз оның жинағында, келесі: «Тек шынайы өнер ғана әдемі талғамның қалыптасуына көмектеседі» және «Ю.В. Невзоровтың жинағынан» — жазуы бар екі репродукцияланған көркем суретті көре аламыз.
Жоғарыда аталған кескіндеме туындылары — М.М. Ивановтың «Бақшасарайы көрінісі» және П.А. Федотовтың «Суретші Карл Кенингтің балалық шақтағы портреті» жұмыстары.
Неліктен Ю.В. Невзоровтың авторлық белгісінде осы туындылар бейнеленген. Түсіндірмені коллекционердің өмірбаянынан табуға болады.
«Менің жинаушы белгімде суретшілердің шығармашылығында және орыс өнерінің тарихында кезеңдік маңызы бар екі бірегей туынды бейнеленген».
П. А. Федотовтың «К.Кенингтің балалық шағы портреті» картинасының бірін музей фойесінде ұсынылған О. Петровичевтің қылқаламының туындысы «Ю. В. Невзоров» портретінде көруге болады.
Юлий Владимирович былай деп жазады: «Бұл портрет Федотов шығармашылығында кезеңді маңызға ие, бұл Федотовтың оған дейін жазған миниатюралық жоспардың орнына үлкен көлемдегі суреттер мен портреттерді жазуға көшуін болжаған суретшінің бірінші және жалғыз портреті болып табылады. Федотов өз шығармашылығымен орыс өнерінің кескіндемесінде сыни реализмнің негізін қалаушысы болды».
«Тек шынайы өнер ғана әдемі талғамның қалыптасуына көмектеседі» деген жазу жинаушы белгіде кездейсоқ емес. Бұл сөз Ю.В. Невзоровтың коллекциялық қызметіндегі ұраны. Юлий Владимирович коллекция жиюшы қызметінің басында тек шыншылдық көркем кескіндеме туындыларын ғана жинаған. Оның айтуынша, ол кескіндемедегі теріс, формалисттік және символдық бағыттарын, олардың реализмнен кеткені үшін, барлық мүмкін болатын бұрмаланулары немесе пішін мен түстердің пайда болуы үшін жақтырмаған.
«…Менің барлық жинақтаушы қызметім Чернышевский мен Лениннің және өзім түсінген, өнердің материалдық және адамға қызмет етіп, адамзаттың барлық ең жақсы қасиеттерін тәрбиелеуге тиіс екендігі туралы терең қабылданған идеяларымен дамыды және саналы түрде өтті. Сонымен қатар Э. Золя өзінің «Живопись» мақаласында «Өнерде тек тірі табиғаттан, әсіресе кескіндеме сияқты материалдық нәрселерден, шынайы сұлулық пен шындық пайда болады» деген ойынан туындады».
Материалды ғылыми қызметкер
Шевцова А.А. дайындады.